יום חמישי, 26 ביוני 2014

טיפים למציאת בעל מקצוע טוב

מציאת בעל מקצוע מוצלח וטוב בארץ, שבה "שיטת מצליח" הפכה (למרבה הצער) לברירת המחדל של אנשים רבים, יכולה להיות מאתגרת ואף מייאשת. אם מוסיפים לזאת את העובדה שבמקרים רבים אנחנו זקוקים לבעל המקצוע כגון מנעולן או אינסטלאטור דווקא ברגעים הכי פחות מתאימים ואנחנו נמצאים בלאו הכי בלחץ גדול, הרי שיכולת השיפוט שלנו נפגעת אפילו יותר, ואנחנו מהווים טרף קל לבעלי מקצוע לא ישרים.

למרבה המזל, החדשות הטובות הן שבאמצעות שלל הכלים הטכנולוגים והאפשרות להחליף מידע במהירות הבזק, הכוח של הצרכן חזק היום יותר מאי פעם, אך עליו ללמוד כיצד להשתמש בו בתבונה.

כיצד למצוא בעל מקצוע טוב?

לבקש תיק עבודות זו לא בושה

כאשר מדובר בבעלי מקצוע שמזמינים לביצוע עבודות שאינן דחופות כמו למשל ריצוף של בית או הקמת גינה, חשוב לבדוק את תיק העבודות של בעל המקצוע דרך אתר האינטרנט שלו, עמוד הפייסבוק וכדומה. אם אי אפשר למצוא את המידע הזה בקלות, אין זו בושה לבקש מבעל המקצוע עצמו להציג בפניכם תיק עבודות. בהנחה שמדובר בבעל מקצוע אמין שגאה בעבודה שלו, לא תהיה לו סיבה לחשוש מכך.

גם המלצות מחברים שסומכים עליהם יכולות לעזור, ובמיוחד אם ניתן לבחון את העבודה מקרוב.

תעודות מקצועיות

כאשר מדובר על בעלי מקצועות העוסקים בעבודות תשתית כגון חשמל או עבודות אחרות שיש בהם סיכון מקצועי או סביבתי (לדוגמה, מדבירים), חובה לדרוש מבעל המקצוע רישיון מקצועי ותעודה המסמיכה אותו לעבוד במקצוע. ישנם אף מקצועות בהם ישנה חלוקה לכמה רמות ולא כל בעל מקצוע יכול לבצע את כל סוגי העבודות או שחובה שיהיה במקום אדם בעל סמכות גבוהה יותר. 

מחירים

כיום יש באינטרנט לא מעט אתרים המאפשרים להשוות בין עלויות של בעלי מקצועות שונים לסוגי עבודה נפוצים ואפילו למצוא בעלי המקצוע האמינים ביותר מבחינת תמורה לכסף. עם זאת, חשוב לברר בכל מקרה מהי עלות ביקור גם אם לא נמצאה תקלה או שנדרש טיפול נוסף. כמו כן, יש להיזהר במיוחד מבעלי מקצוע המתעקשים על מחיר "פיקס" דרך הטלפון ללא ביקור במקום. טריק ידוע הוא להמציא תקלה כללית כלשהי על סמך הדיווח של הלקוח ואז להגיע עם מכשיר כלשהו המאמת את אותה התקלה (ממש כמו במקרה הידוע של "המים המזוהמים" שהם בסך הכול מים עם מינרלים שהוכנסו אליהן אלקטרודות...).

בנוסף לזאת, במידה בה העבודה נעצרת באמצע או גודלת לממדים גדולים יותר מכפי שנקבע בתחילה, בהחלט אפשר לדרוש לעצור את העבודה עד לקבלת חוות דעת שנייה, גם אם בעל המקצוע טוען בתוקף שכל העבודה שנעשתה עד כה תרד לטמיון...

חומרים

דבר נוסף שחשוב לזכור נוגע בעיקר לאותם בעלי מקצועות המשתמשים בחומרים מיוחדים כמו למשל צבעים או מתקני גגות המשתמשים בחומרי איטום שונים. במקרים כאלו יש קודם כל לקבוע מי מספק את החומרים ובאיזו חומרים ספציפיים יעשה שימוש. כך אפשר לבדוק את טיבו של החומר באינטרנט ולדעת האם בעל המקצוע לא דורש בעבורו מחיר מוגזם (במידה והוא קונה אותו). כמו כן, חשוב לוודא שלא מדובר בחומר רעיל ובאילו ריכוזים או כמויות החוק מאפשר להשתמש בו, אם בכלל.

יש לכם טיפים נוספים שילחו לנו או הוסיפו בתגובות למטה...



ניתן להשאיר תגובה או חוות דעת, ממש פה למטה...

עזרנו לך? הצטרף אלינו בפייסבוק - facebook.com או גוגל פלוס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה