יום שלישי, 12 באוגוסט 2014

מכירת רכב לפירוק כדאי או לא כדאי?

רכבים ישנים נוטים לסבול מבלאי גבוה ומתקלות מכאניות חוזרות ונשנות. על כן, רבים מהבעלים מתלבטים אם להמשיך להחזיק ולתחזק את הרכב, למכור אותו לפירוק, או אולי לנסות ולמוכרו בשוק  החופשי. על מנת להגיע להחלטה מושכלת בנושא יש להבין את הכדאיות הכלכלית הטמונה בהחזקת הרכב, בשליחתו לפירוק, או בתיקונו ופרסומו למכירה. בנוסף לכך, ההחלטה מורכבת גם משיקולי בטיחות ושמירה על איכות הסביבה.

מכירת רכבים לפירוק

בדיקת כדאיות כלכלית


כאמור, כדאיות המכירה לפירוק מורכבת תחילה משיקולים כלכליים. באופן כללי, יש לשקול את מכירתו לפירוק של רכב המבקר באופן תדיר במוסך עקב תקלות ובלאי גבוה, כאשר ההוצאות הגבוהות מצטרפות לעלויות תשלומי הביטוח. כמו כן, יש לבחון את שוויו של הרכב הישן בשוק ואת מידת ההשקעה הנדרשת על מנת להפכו ראוי למכירה, ובתוך לברר מה משתלם יותר – למכרו בשוק או לפירוק. חשוב לציין כי לשיקולי המכירה יש להוסיף את מידת הביקוש לדגם הישן, ולאמוד את המשאבים הנדרשים לפרסומו למטרות מכירה. לבסוף, מכירת רכב לפירוק עשויה בהחלט להיות כדאית במקרה של רכב שעבר תאונה קשה, ושלא משתלם לתקנו.

שיקולים בטיחותיים במכירת רכב לפירוק


חשוב להבין כי רכב ישן מועד לתקלות, ולכן עלול להוות סכנה ממשית לנוסעים ולרכבים נוספים על הכביש. למעשה, סקרים רבים מעידים כי רכבים ישנים מעורבים יותר בתאונות דרכים. במצבים בהם הרכב כבר אינו בטוח לשימוש אישי או של בעלים אחרים, מומלץ למוכרו לפירוק.

רכב לפירוק לאחר תאונה

רכב המזהם את הסביבה


בעיה נוספת של רכבים ישנים היא רמת זיהום אוויר גבוהה, וזו גם הסיבה העיקרית שבגינה משרד איכות הסביבה פועל לקדם את שליחתם לפירוק. לכן, למי שרוצה להפסיק להוות גורם מזהם, ולתרום ליצירת סביבה נקייה ובריאה יותר, כדאי להיפרד מרכבו לשלום ולשלחו לפירוק.

מתי לא כדאי לשלוח רכב לפירוק


אין צורך לשלוח לפירוק רכב ישן ואמין המשרת את בעליו נאמנה, ללא בעיות או תקלות מיוחד, וגם כאשר מדובר ברכב מבוקש בשוק שניתן לקבל עליו מחיר גבוה יחסית. במקרים אלו לא כדאי למכור את הרכב לפירוק, וניתן בהחלט להמשיך ולהחזיק בו או לפרסמו למכירה בשוק רכבי יד שנייה.

למי מוכרים כלי רכב לפירוק


קניית רכבים לפירוק מוצעת על ידי חברות ומגרשים פרטיים המתמחים בפירוק רכבים ומכירת חלקיהם השונים. גופים אלו מוכנים לקבל כל סוג של רכב מכל דגם ושנה, ועבור כל מכונית מבוצעת הערכת מחיר נפרדת בהתאם למצבה והדגם שלה. כמו כן, קיימת תוכנית ממשלתית בשיתוף משרד התחבורה, משרד האוצר והמשרד לאיכות הסביבה, אשר מעודדת גריטת רכבים בני 20 שנה ומעלה תמורת תשלום של אלפי שקלים בודדים לבעלי הרכב. יחד עם זאת, מדובר בתוכנית מוגבלת בתקציבה, ויש לבדוק אם היא עדיין רלוונטית בתקופה בה מעוניינים למכור את הרכב.

שתף בפייסבוק

ניתן להשאיר תגובה או חוות דעת, ממש פה למטה...
עזרנו לך? הצטרף אלינו בפייסבוק - facebook.com או גוגל פלוס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה